A+
AEHT Jauniešu parlaments

Aktuāli

22.04.2024

Labdien visiem, mani sauc Anastasija Počkajeva. Esmu izglītības programmas "Tūrisma pakalpojumu konsultants" un grupas TK21-1/2 audzēkne, un es nesen atgriezos no 2024. gada AEHT jauniešu parlamenta, kas norisinājās Ferrārā, Itālijā no 2024. gada 2. līdz 6. aprīlim. Un es vēlos dalīties savā pieredzē, izskaidrot, kas ir šis pasākums un kāds ir tas mērķis.

AEHT jauniešu parlaments, izrādījās stimulējoša un bagātinoša pieredze, pulcējot jaunus prātus no visas Eiropas, lai iesaistītos diskusijās par aktuāliem jautājumiem, ar kuriem saskaras mūsu sabiedrība.

1. diena: Ierašanās un Orientēšanās

Ierodoties Ferrārā visi dalībnieki reģistrējās savās naktsmītnēs un saņēma brīvu laiku, lai izpētītu burvīgo pilsētu. Klīstot pa bruģētajām ielām un vēsturiskiem orientieriem, es jutu patīkamo satraukumu par dienām, kas mani sagaida. Vakarā tika nokārtotas reģistrācijas formalitātes, un dalībnieki sanāca kopā, veidojot pamatu turpmākajiem sadarbības centieniem.

2. diena: Sākums un Izpēte

Otrā diena sākās ar ekskursiju pa uzņemošo skolu un galvenajām Ferrāras vietām, sniedzot dalībniekiem ieskatu vietējā kultūrā un vēsturē. Atklāšanas ceremonija iezīmēja pasākuma oficiālo sākumu, kurā skanēja iedvesmojošas runas un sirsnīgi sveicieni. Ekspertu sesijas par tādām tēmām kā iekļautība, mākslīgais intelekts un ilgtspējība tūrismā, veicināja saistošas diskusijas, liekot pamatu turpmākajām debatēm. Pēc sātīgām pusdienām dalībnieki iedziļinājās pirmajās debatēs, kurās galvenā uzmanība tika pievērsta ilgtspējībai, un pēc tam devās ekskursijā pa Ferrāru gida pavadībā, ko vadīja zinoši Vergani skolēni, kas beidzās ar apburošām vakariņām, kas tika pasniegtas skolā.

3. diena: Eiropas Iesaistīšanās un Izpēte

Trešā diena sākās ar unikālu iespēju dalībniekiem apmeklēt Eiropas projektu festivālu, veicinot mijiedarbību ar ES parlamentāriešiem, žurnālistiem un citām svarīgākajām personām. Pusdienu laikā mēs iesaistījāmies asprātīgās sarunās ar pieaugušajiem viesiem, paplašinot mūsu redzesloku. Diena turpinājās ar pārdomas rosinošām debatēm, kuru centrā bija iekļautība, kam sekoja izcilās Ferāras pils apmeklējums entuziasmu Vergani studentu vadībā. Vakars noslēdzās ar jautrām vakariņām, vēl vairāk veicinot dalībnieku draudzības veidošanos.

4. diena: Apspriede un Svinēšana

Ceturtajā dienā notika pārrunu kulminācija ar debatēm par mākslīgo intelektu un Jauniešu parlamenta manifesta izstrādi. Tika izvirzītas kandidatūras uz godājamo Jauniešu Saeimas priekšsēdētāja amatu, atspoguļojot dalībnieku vēlmes. Īsa atelpa pēc vieglām pusdienām ļāva pārdomām un relaksācijai pirms lielajām svinīgajām svētku vakariņām un noslēguma ceremonijas. Jaunā Jauniešu parlamenta priekšsēdētāja ievēlēšana 2024. gadam iezīmēja nozīmīgu pārejas brīdi, kas tika svinēta sirsnīgu atvadu un cienījamo varas iestāžu pateicības izteiksmē. Vakars noslēdzās ar elegantām svinīgām vakariņām, kas iemieso vienotības un sasniegumu garu.

5. diena: Atvadīšanās un Izbraukšana

Kad visi dalībnieki atvadījās no Ferrāras, viņi nesa sev līdzi lolotas atmiņas un jaunatklātas atziņas no AEHT Jauniešu parlamenta, iemiesojot sadarbības garu un jaunatnes iespējas.

Rezumējot, AEHT Jauniešu parlaments 2024 Ferrārā bija pārliecinošs panākums, veicinot dialogu un nodibinot ilgstošus sakarus starp Eiropas jaunatni, kas bija gatavs veidot gaišāku nākotni nākamajām paaudzēm. Es esmu pilna pateicības, gribu pateikt paldies Valsts SIA "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikuma," par šo iespēju un visiem cilvekiem kuri piedalijās, ka arī aicinu jauniešus visā Eiropā izmantot iespēju piedalīties AEHT Jauniešu parlamentā, jo tieši ar šādu iesaistīšanos mēs veidojam gaišāku rītdienu.