A+
a-
Erasmus+ labās prakses piemērs no Viļņas

Aktuāli

04.08.2021

Ceļojums uz UPA viesnīcu mums sākās RTRIT izbraucām ap 16:30. Ceļojums bija interesants iepazinām visus kolēģus, kā arī biedrus, kas devās uz Viļņu. Ceļa posms Rīga - Viļņa bija interesants, bijām daudz cilvēki mašīnā. Ceļa posms no Viļņas uz Druskinkai bija atvieglotāks, jo varējām savā starpā runāt, kā arī pagulēt. Mūs sagaidīja ar siltām vakariņām un istabiņu kurā mēs dzīvojām pārējo mēnesi.

Pirmās dienas kad ieradāmies nācās pavadīt karantīnā, lai gan nevarējām doties ārā mēs laiku tāpat pavadījām labi, spēlējām kārtis, sarunājāmies un iepazinām viens otru, karantīna pagāja nemaz nepamanot. Tā kā bija ļoti silti, pēc karantīnas, mēs brīvo laiku pārsvarā pavadījām ārā, viesnīcā bija iespējams izīrēt riteņus un tādu iespēju mēs nevarējām palaist garām, devāmies braucienos līdz centram apskatījām apkārtni, centrā atrodas skaisti ezeri kur arī bija iespējams izīrēt katamarānus un doties atvēsinošā peldē, vakariņu laikā izbaudījām ēdienu kuri bija pieejams apkārtējos restorānos, tā arī mēs iepazinām daudzus vietējos un ieguvām jaunus draugus.

Darbs virtuvē: bija salīdzinoši vienkāršs un interesants katru dienu bija jāpagatavo dažādu tipu ēdieni, kā arī jāgatavo sagataves nākamajām dienām. Darbs mums kā pavāriem sākās plkst. 09:00 no rīta, kur mēs pārsvarā sagatavojām ēdienu pusdienām, vai sagataves vakariņām, tad bija stundu garš pusdienu pārtraukums ap plkst. 12:30, pēc pārtraukuma no plkst. 13:30/14:00 - 16:30 gatavojām vakariņas. Darbs katru dienu atšķīrās no iepriekšējā, bet pārsvarā mums vajadzēja sagatavot dārzeņus, marinēt gaļu/zivis, pagatavot pankūkas, kuras pēc tam pildījām ar biezpienu vai ar gaļu, darbs bija salīdzinoši vienkāršs, kolektīvs bija ļoti atsaucīgs un draudzīgs, pārsvarā runāja krievu/lietuviešu valodās, bet bija daži cilvēki ar kuriem varēja komunicēt Angļu valodā. Neatkarīgi no tā kādu valodu izmantojām komunikācijai kolektīvs vienmēr bija pateicīgs par mūsu padarīto darbu.

Darbs kā viesmīļiem: strādājām otrajā stāvā kur mēs apkalpojām vecāka gada gājuma cilvēkus kā arī cilvēkus ar dažādiem kustību traucējumiem, bet bija ļoti daudz cilvēki kas arī devās vienkārši atpūsties šajā brīnišķīgajā viesnīcā. Personāls un darbinieki bija ļoti atsaucīgi , smaidīgi un laipni , kā arī mums darbā bija pārtraukumi pa 3h mūsu darba laiks bija no 8:00-19:00 vakarā.  Kā arī mēs iepazināmies ar citiem viesmīļiem un kopā pavadījām laiku.

Ceļš atpakaļ no Druskinikai līdz Viļņai bija interesants. Pirms braukšanas prom no UPA viesnīcas mums pasniedza dāvaniņas, katram bija iedots dvielis, krūzīte un maisiņš ar UPA viesnīcas zīmoliem. Pēc atvadīšanās no kolketīva un viesnīcas administrācijas devāsmies uz auto, lai atgrieztos atpakaļ uz Latviju.

Kad ieradāmies Viļņā bijām priecīgi, jo varējām beidzot satikt savus biedrus no Viļņas. Ceļš atpakaļ bija interesants, jo apmainījāmies ar notikumiem un darba pieredzēm, laiks skrēja vēja spārniem jo kā nemanot bijām Latvijā un sazvanījāmies ar saviem ģimenes locekļiem lai mums brauc pakaļ.

Šīs prakses laikā mēs satikāmies ar daudz vietējiem jauniešiem kuri bija šeit, vai arī atbraukuši no citām pilsētām atpūsties uz vasaras brīvlaiku. Izceļojām visu pilsētu krustu šķērsu, kā arī izmantojām visas savas valodu zināšanas gan Krievu, gan Angļu lai varētu komunicēt ar šiem jauniešiem. Bijām ēst dažnedažādos restorānos kas bija pieejami šajā mazajā pilsētā.

Neiespējami iedomāties mūsu pieredzi Lietuvā, ja nebūtu iepazinuši tik daudz superīgu cilvēku, ar kuriem joprojām uzturam kontaktu un jau plānojam nākošo tikšanās reizi, esam ļoti pateicīgi par šo pieredzi un noteikti iesakām to citiem. Paldies Erasmus+ par šo izcilo prakses vietu. :)

Erasmus + Lietuva (Druskinikai, UPA SPA)