A+
a-
Aicinam izteikt viedokli - MOTIV-e XR tehnoloģiju pielietošana mācību procesā

Aktuāli

05.02.2021

Aicinam izteikt viedokli - MOTIV-e XR tehnoloģiju pielietošana mācību procesā

Valsts SIA "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums" iesaistījies ERASMUS+ stratēģiskās partnerības projektā MOTIV-e, kura mērķis ir palīdzēt ieviest mūsdienīgas mācību metodes profesionālajā izglītībā. Precīzāk- virtuālās realitātes (VR) un paplašinātās realitātes  (AR) rīkus mācību iestādēs.

Lai novērtētu Latvijas izglītības iestāžu un darba devēju  izpratni par šo rīku pielietojumu un nepieciešamības pamatojumu izglītības procesā, veicam aptauju starp profesionālās izglītības sniedzējiem un nozares uzņēmumiem Eiropā. Tāpēc, aicinām arī Jūs piedalīties šajā aptaujā un izteikt darba devēju viedokli.

Saite uz aptauju Latviešu valodā: http://limesurvey.komag.eu/index.php/851947?lang=lv

Šīs aptaujas mērķis ir noteikt pašreizējo situāciju un profesionālo izglītības iestāžu attieksmi attiecībā uz pagarinātās realitātes (XR) tehnoloģiju ieviešanu profesionālajā izglītībā (PI). 

Apzīmējums XR nozīmē virtuālo realitāti (VR), paplašināto realitāti (AR) un citus šo divu tehnoloģiju apvienošanas veidus. Aptaujas jautājumi ir attiecināmi uz minētās tehnoloģijas ieviešanas pašreizējām un nākotnes iespējām mācību procesā, kas tiek nodrošinātas PI skolās un mācību centros ar profesionālo ievirzi. 

Balstoties uz aptaujas iegūtajiem rezultātiem, projekta ietvaros mēs izstrādāsim bezmaksas materiālus un risinājumus, kas paredzēti PI skolotājiem, kuri vēlas uzlabot savu mācību metodoloģiju un tā procesu, iekļaujot AR vai VR tehnoloģijas un rīkus. Sniedzot precīzas atbildes, Jūs mums palīdzēsiet sasniegt plānoto rezultātu pēc iespējas sekmīgāk.


Lai radītu izpratni par AR un VR tehnoloģijām un to pielietojuma iespējām, iesaku jums izmatot šos papildmateriālus: 

VR(virtual reality)-mēs ar VR  tehnoloģijas palīdzību pārceļamies pilnībā citā, digitāli radītā pasaulē 

Te ieskatam: https://youtu.be/sOlReYWlP3w 

AR(agumented reality)- digitāli radīts tēls (objekts) produkts ienāk reālajā pasaulē un mijiedarbojas ar to (spēle Pokemon) 

Te ieskatam: https://youtu.be/9HrF7M6-VWY 

Zinoši ļaudis prognozē, ka šīs jaunās tehnoloģija izmainīs ne tikai apmācību procesu, bet pat veselas nozares-sk. piemērus:  

How Augmented Reality is Transforming the Hospitality Industry (revfine.com) 

(PDF) Educational Tourism through a Virtual Reality Platform (researchgate.net) 

How augmented and virtual reality will reshape the food industry | TechCrunch