VESVET 2018-1-LT01-KA202-047072

2018./2019. un 2019./2020, mācību gadā RTRIT ir iesaistījusies kā partneris Erasmus+ stratēģiskās partnerības projektā “LEVEL5 for Validation of Entrepreneurship Skills trough Interactive Learning Sets in VET” Nr. 2018-1-LT01-KA202-047072 jeb VESVET, kuru koordinē Vilnius tourism and commerce school, Lietuvā. Kopējais dalīborganizāciju skaits 8.

Projekta dalībnieki:

  • Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla - Lietuva
  • BLENDED LEARNING INSTITUTIONS COOPERATIVE - Vācija
  • THE NOTTINGHAM TRENT UNIVERSITY - Lielbritānija
  • EPRALIMA - ESCOLA PROFISSIONAL DOALTO LIMA - COOPERATIVA DE INTERESSE PUBLICO E RESPONSABILIDADE LIMITADA - Portugāle
  • VILNIAUS UNIVERSITETAS - Lietuva
  • VIESOJI ISTAIGA SVIETIMO IR KULTUROS MOBILIUJU TECHNOLOGIJU INSTITUTAS - Lietuva
  • VSIA Rigas Turisma un radosas industrijas tehnikums - Latvija
  • Zeynep Mehmet Dönmez Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi - Turcija

Saskaņā ar Eurostat datiem 2016. gadā ES28 bija 4,219 miljoni jauniešu, kas bija bez darba, jauniešu bezdarba līmenis bija 18,6%. Pētījumi liecina, ka indivīdu prasmes ir nozīmīgas viņu turpmākajās nodarbinātības iespējās. Kā viena no būtiskākām prasmēm ir uzņēmējdarbības kompetence, kas tiek uzskatīta par galveno kompetenci izaugsmes, nodarbinātības un personības izaugsmei. Uzņēmējdarbība un komercdomāšana ir svarīgi izglītības un mūžizglītības politikas mērķi ES.


Nesen veiktais pētījums (Lundas Universitāte, "Uzņēmējdarbība, karjeras pieredze un mācīšanās -...", 2015) norāda, ka uzņēmējdarbības prasmes galvenokārt apgūst ar darba pieredzi un praksi, nevis tikai ar formālo izglītību. Veiksmīgas uzņēmējdarbības izglītības priekšnoteikumi ir iekļauti izglītības iestādes misijas izklāstā un izglītības programmās, kā arī praktiskā darbība reālās dzīves apstākļos. Prakses laikā studenti var praktizēt uzņēmējdarbības kompetences, bet saskaras ar grūtībām, ieskaitot viņu spējas, izziņas prasmes un viņu kompetenču novērtējumu. Lai risinātu šīs problēmas, mums ir jāizstrādā piemērots saturs, validācijas sistēmas un vietas, kur šīs iemaņas izmantot.


VESVET projekts apvieno starptautisku organizāciju konsorciju ar augsti profesionālu pieredzi jomās, kas saistītas ar šīm problēmām. Izveidojot šo konsorciju, projekts:

  • Veicinās uzņēmējdarbības kompetenču novērtēšanu un apstiprināšanu, tulkojot to aprakstus atbilstoši mācību rezultātiem, ko papildinās ar piemērotiem diagnostikas, formatīvā un sumatīvā novērtējuma un validācijas instrumentiem atbilstošos līmeņos (LEVEL5 atsauces sistēma -BLINC EG, DE);
  •  Izmantos modernu mācību metodiku, tostarp uz spēlēm balstītu izglītību, kuras mērķis ir palielināt motivāciju mācīties un iesaistīties (NTU, UK partneris);
  •  Atbalstīs izglītības personālu, nodrošinot vadlīnijas, atbilstošus instrumentus un materiālus mācību un mācību uzlabošanai (VU, IMOTEC, LT partneri);
  • Izmantos līdzdalības plānu - aktīvi iesaistot visas ieinteresētās puses (skolotājus, skolēnus, darba devējus, prakses vadītājus utt.) projekta laikā, lai palīdzētu nodrošināt rezultātu atbilstību viņu vajadzībām (4 profesionālās izglītības skolas - LT, PT, LV, TR partneri) .

MĒRĶA GRUPA: profesionālās izglītības skolotāji un pasniedzēji, profesionālās izglītības studenti, profesionālās prakses vadītāji / pasniedzēji. Projektā tiek iesaistīti 160 studenti un 60 skolotāji, kuri piedalīsies mācību pasākumos. To iesaistīšana projektā palīdzēs tieši vai netieši attīstīt uzņēmējdarbības kompetences un attīstīt to potenciālu no mūžizglītības viedokļa.

Projekta galvenais mērķis ir veicināt uzņēmējdarbības kompetenču attīstību un stiprināšanu profesionālās izglītības studentiem praktiskās situācijās un veicināt uzņēmējdarbības  kompetenču mācīšanu profesionālās izglītības skolotājiem / pasniedzējiem / prakses vadītājiem.

PROJEKTU MĒRĶI:

  • sagatavot metodoloģiju, lai novērtētu Uzņēmējdarbības kompetences attīstību VET studentiem, pamatojoties uz LEVEL 5 pieeju, kas būs pieejama arī tiešsaistē;
  • izveidot novatorisku, uz spēles balstītu mācību kursu, lai atbalstītu profesionālās izglītības mācību spēkus, veidojot savas mācību programmas ar integrētiem uzņēmējdarbības moduļiem;
  • izveidot interaktīvu video skriptu, balstītu uz trenera / uzrauga rokasgrāmatu, kurā izskaidrots uzņēmējdarbības mācību kursa pamatojums.